Visi esame patyrę tą nemalonų jausmą – prijungi telefoną prie įkroviklio, bet nieko nevyksta. Ekranas nepašvinta, įkrovimo indikatorius nepasirodo, o baterijos procentas nejuda iš vietos. Jokios reakcijos. Tokioje situacijoje dauguma iš mūsų supanikuoja, nes šiandien telefonas – tai ne tik ryšio priemonė, bet ir mūsų darbas, pramogos, socialinis gyvenimas, navigacija, bankininkystė ir dar daugybė kitų svarbių funkcijų.

Šiame straipsnyje paaiškinsiu, kodėl telefonas gali atsisakyti krautis, ką galite pabandyti padaryti patys, ir kada jau laikas kreiptis į profesionalus.

Dažniausios priežastys, kodėl telefonas nesikrauna

1. Užsiteršęs įkrovimo lizdas

Turbūt paprasčiausia ir dažniausia problema – į įkrovimo lizdą patekusios dulkės, pūkai ar kiti nešvarumai. Jei didžiąją laiko dalį telefoną nešiojate kišenėje, krepšyje ar kuprinėje, į įkrovimo lizdą neišvengiamai patenka smulkių dalelių, kurios trukdo geram kontaktui tarp kroviklio ir telefono.

Kaip atpažinti: Krovimo kabelis į lizdą įsikiša netvirtai, jaučiamas pasipriešinimas arba „minkštumas” jungtį įstatant į telefoną, įkrovimas „nekimba” arba kraunasi nestabiliai.

2. Pažeistas krovimo kabelis

Krovimo kabeliai patiria nuolatinį lankstymą, tempimą, vyniojimą, todėl jų tarnavimo laikas ribotas. Bėda ta, kad pažeidimai dažnai būna nematomi – vidinis laidas gali būti nutrūkęs, nors išoriškai kabelis atrodo tvarkingas.

Kaip atpažinti: Įkrovimas vyksta tik laikant kabelį tam tikroje pozicijoje, kabelio galvutėje matomi įtrūkimai, jaučiate, kad kabelio viduje kažkas „laisva”.

3. Sugedęs įkroviklis

Krovimo adapteris (ta dalis, kuri jungiama į elektros lizdą) taip pat gali sugesti. Dažnai problema būna vidiniame transformatoriuje arba elektronikos komponentuose.

Kaip atpažinti: Įkroviklis kaista net neprijungtas prie telefono, girdimi neįprasti garsai (zvimbimas, traškėjimas), visai nereaguoja įjungus į elektros lizdą.

4. Programinės įrangos klaidos

Kartais telefonas nesikrauna dėl programinės įrangos klaidų – operacinė sistema neteisingai atpažįsta baterijos būklę arba krovimo procesą.

Kaip atpažinti: Telefonas rodo, kad kraunasi, bet procentai nedidėja, arba rodomas neteisingas baterijos lygis, kuris staiga šokinėja.

5. Pažeistas įkrovimo lizdas

Nuolatinis kabelio jungimas ir ištraukimas, telefonų nešiojimas kišenėse ar naudojimas krovimo metu gali pažeisti patį įkrovimo lizdą telefone. Tai dažna problema, ypač su senesniais telefonais.

Kaip atpažinti: Kabelis įsistato į lizdą „laisvai”, jaučiasi „klibimai”, telefonas kraunasi tik nustačius kabelį tam tikru kampu.

6. Baterijos problemos

Laikui bėgant baterija sensta ir praranda gebėjimą išlaikyti įkrovą. Tačiau kartais dėl gamybos defektų ar netinkamo naudojimo baterija gali visiškai atsisakyti krauti.

Kaip atpažinti: Telefonas išsikrauna neįprastai greitai, kaista net ramybės režime, baterija fiziškai išsipūtusi (pastebima, kai korpusas pradeda „atsiklijuoti”).

7. Motininės plokštės gedimai

Rimčiausia iš visų problemų – motininės plokštės gedimai. Trumpasis jungimas, perkaitimas, drėgmės patekimas ar fizinis pažeidimas gali pažeisti baterijos valdiklio mikroschemą ar kitus komponentus, atsakingus už krovimo procesą.

Kaip atpažinti: Telefonas staiga visiškai nustoja krautis be jokios akivaizdžios priežasties, ypač po sušlapimo ar nukritimo, neįsijungia net po ilgo krovimo.

Ką galite išbandyti patys

Prieš nešant telefoną į remontą, verta pabandyti kelis paprastus sprendimus:

1. Išvalykite įkrovimo lizdą

Atsargiai, naudodami medinį dantų krapštuką, minkštą šepetuką ar suspausto oro balionėlį, pašalinkite nešvarumus iš įkrovimo lizdo. Tai darykite itin atsargiai, kad nepažeistumėte viduje esančių kontaktų.

SVARBU: Nenaudokite metalinių objektų ar didelės jėgos valydami lizdą!

2. Išbandykite kitą kabelį ir įkroviklį

Pasiskolinkite draugo ar šeimos nario kabelį ir įkroviklį, kad išsiaiškintumėte, ar problema ne juose. Idealiausia išbandyti originalų tos pačios markės įkroviklį.

3. Perkraukite telefoną

Kartais paprastas telefono perkrovimas (išjungimas ir įjungimas) gali išspręsti programinės įrangos problemas. Jei telefonas visiškai išsikrovęs, palaikykite jį prijungtą prie įkroviklio bent 15-30 minučių prieš bandydami įjungti.

4. Patikrinkite, ar nėra programinių atnaujinimų

Jei telefonas dar įsijungia, patikrinkite, ar nėra laukiančių programinės įrangos atnaujinimų, kurie galėtų išspręsti krovimo problemas.

5. Įjunkite saugųjį režimą

Kartais problema gali būti susijusi su trečiųjų šalių programėlėmis. Paleiskite telefoną saugiuoju režimu (skirtinguose modeliuose tai daroma skirtingai) ir pažiūrėkite, ar problema išlieka.

Kada kreiptis į specialistus

Jei išbandėte visus aukščiau minėtus sprendimus, bet telefonas vis tiek nesikrauna, laikas kreiptis į profesionalus. Štai ženklai, kad problema rimtesnė nei galite išspręsti patys:

  1. Įkrovimo lizdas akivaizdžiai pažeistas ar deformuotas
  2. Telefonas kaista net tada, kai nėra naudojamas ar kraunamas
  3. Baterija išsipūtusi ar deformuota
  4. Telefonas nukrito ar buvo sušlapęs prieš prasidedant krovimo problemoms
  5. Ekrane matomi klaidų pranešimai susiję su baterija ar krovimu

Profesionalūs telefonų meistrai turi specialią diagnostinę įrangą, kuri gali tiksliai nustatyti, kas negerai su jūsų telefonu. Jie taip pat turi prieigą prie originalių atsarginių dalių ir įrankių, reikalingų saugiam remontui.

Mūsų mėgstama telefonų taisykla Ukmergėje siūlo nemokamą diagnostiką, tad galite sužinoti problemos priežastį ir remonto kainą dar prieš priimdami sprendimą taisyti įrenginį. Paprastai įkrovimo lizdo keitimas užtrunka vos valandą, o baterijos keitimas – 30-60 minučių, priklausomai nuo telefono modelio.

Prevencija – geriausia apsauga

Kad išvengtumėte krovimo problemų ateityje, verta laikytis šių patarimų:

  1. Naudokite kokybiškus įkroviklius ir kabelius – pigūs neoriginalūs priedai gali pažeisti telefoną.
  2. Reguliariai valykite įkrovimo lizdą – tai galite daryti kas keletą mėnesių, naudodami suspausto oro balionėlį.
  3. Venkite naudoti telefoną krovimo metu – tai sukelia papildomą apkrovą įkrovimo lizdui ir baterijai.
  4. Saugokite telefoną nuo drėgmės – net telefonai su atsparumo vandeniui reitingu nėra 100% nepralaidūs vandeniui, ypač ilgainiui.
  5. Neleiskite baterijai visiškai išsikrauti – tai trumpina jos tarnavimo laiką. Stenkitės palaikyti įkrovos lygį tarp 20% ir 80%.
  6. Venkite krauti telefoną aukštoje temperatūroje – pavyzdžiui, nepalikite jo ant palangės saulėje arba automobilyje karštą dieną.

Išvada

Telefono krovimo problemos gali prasidėti nuo paprastų, lengvai išsprendžiamų dalykų, tokių kaip nešvarus įkrovimo lizdas, ir baigtis rimtais techniniais gedimais, reikalaujančiais profesionalaus įsikišimo. Svarbiausia – neignoruoti pirmųjų problemų požymių ir nedelsti sprendžiant problemas, nes tai gali padėti išvengti brangesnio remonto ateityje.

Jei jau išbandėte visas namudines priemones ir problema išlieka, nelaukite, kol telefonas visiškai atsisakys veikti – kreipkitės į profesionalus. Laiku suteikta pagalba gali ne tik išgelbėti jūsų telefoną, bet ir jame esančius svarbius duomenis.

O svarbiausia, prisiminkite – net pats intelektualiausias telefonas negali pats savęs sutaisyti. Tad nė vienas iš mūsų nėra apsaugotas nuo techninių problemų, ir tai visiškai normalu kreiptis pagalbos, kai ji reikalinga.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *